08. mar 2021 Politisk

Fjernvarmekampagne går ind i anden fase

Busreklamer og tre nye film er de næste skridt i den synliggørelse af fjernvarmesektoren, som Dansk Fjernvarme lancerede i efteråret 2020. 

350 busser rundt omkring i hele landet kører resten af marts med budskabet om grøn fjernvarme på bagenden. Det bliver i de kommende uger kombineret med en indsats på sociale medier og tre korte film på TV. Dermed når Grøn Varme Kampagnen i fase to hele Danmark.

Den anden fase af kampagnen har fokus  på, at danskerne skal have et mere kvalificeret kendskab til fjernvarme. Det betyder, lyder det fra projektansvarlig i Dansk Fjernvarme, Jacob Klivager Vestergaard, at budskaberne bliver lidt mere avancerede end i første kampagneskud, og at vi kommer lidt tættere på de egenskaber og fordele, som fjernvarmen har.

De første uger har kampagnen er kørt på TV, Facebook og YouTube.. På Facebook nåede kampagnen op på over 1.000.000 videovisninger i uge 8 og 9 og havde en VTR-% (den gennemsnitlige procentdel af videoen, som folk har afspillet) på hele 98,22 procent.

Den indsats bliver nu koblet med tre nye film, der skal få fjernvarmebuskaberne endnu længere ud på de sociale medier.

- Med de tre nye film vil vi forsøge at tage nogle sjove og genkendelige situationer fra hverdagen ud og koble det humoristisk sammen med vores fjernvarmebudskaber. Det kan f.eks. være på date, når man læser godnathistorier eller man skal have den svære samtale med teenagedatteren. Det glæder jeg mig til at få ud, siger Jacob Klivager Vestergaard, der er projektansvarlig for kampagnen i Dansk Fjernvarme.

Han nævner, at man derudover gør en særlig indsats i at få spredt fjernvarmens budskaber til de områder, hvor medlemmerne af kampagnen har konkrete konverteringsprojekter søsat. Det skal få flere til, at overveje Fjernvarme.