19. nov 2020

Grøn varme-kampagnen leverer fantastiske seertal på film

Grøn varme-kampagnen har nu været i luften i to og en halv uge, og indsatsen begynder for alvor at manifestere sig på de sociale medier.

Først og fremmest har promoveringen af kampagnefilmen klaret sig over al forventning. Og det er måske endda en underdrivelse.

Dansk Fjernvarme har netop modtaget en foreløbig tilbagemelding på, hvordan filmen præsterer på de sociale medier fra vores eksterne bureau, Advice A/S, og de melder om ekstremt flotte tal:

426.737 har i skrivende stund set den fulde film til ende på Facebook. Det overgår langt andre typer tilsvarende indsatser og filmposteringer på Facebook. Med forbehold for at der indgår gengangere og brugere, som har set filmen mere end én gang, vidner det om, at filmen ikke alene kommer langt ud – den fænger også brugerne.

Og det er lige netop, hvad der skal til for at levere de grønne og positive budskaber om fjernvarmen.

Dertil kommer i øvrigt, at kampagnen også kører på Youtube, har været ude at hænge som plakater ved størstedelen af landets Netto-butikker og også endnu kører i reklameblokkene på TV2-regionerne.

Det er en meget flot eksponering. Og det er endda kun med Dansk Fjernvarme som afsender.

Medlemmerne gør brug af kampagnen
For en ting er Dansk Fjernvarmes egen indsats. Noget andet er, at også medlemmerne nu begynder at tage kampagnen til sig og benytter filmen på deres egne kanaler.

Dette medvirker selvsagt til, at kampagnen får endnu mere liv, kommer længere ud og flere brugere vil blive eksponeret for budskabet ad flere omgange, hvilket igen styrker kernefortællingen og budskaberne.

- Det er meget enormt positivt at se, at kampagnen klarer sig så flot og kommer ud til så mange danskere.  Det er ligeledes meget overvældende, at så mange medlemmer bakker op og nu står sammen om at udbrede kampagnens budskaber. De skal have en meget stor tak, siger Jacob Klivager Vestergaard, politisk konsulent i Dansk Fjernvarme, der er projektleder på kampagnen.

Han glæder sig til at se endnu flere medlemmer aktivere kampagnen og gøre brug af materialet på deres egne kanaler og i deres forsyningsområder. Hvad end det er på sociale medier eller med eksempelvis lokale printannoncer.

Et andet eksempel på anvendelsen af kampagnen er eksempelvis Hofor, der i dag, torsdag, har udsendt en pressemeddelelse om deres engagement i kampagnen.

I kampagnematerialet finder man også skitsen til en pressemeddelelse, man som selskab kan tilpasse og udsende til lokalpressen. Har man brug for hjælp til at få tilpasset sin meddelelse, er man også meget velkommen til at kontakte kampagneholdet – også hvis man har spørgsmål til i øvrigt, naturligvis.

- Kampagnen har fået en meget flot start, og det er først og fremmest takket være den store og flotte medlemsopbakning. Er man ikke tilmeldt kampagnen endnu, er det dog ikke for sent. Vi ønsker at se så mange som muligt blive en del af vores satsning, så man må endelig ikke tøve med at tage kontakt, hvis man som selskab ønsker at deltage, lyder det afslutningsvis fra Jacob Klivager Vestergaard.

Herunder kan du se eksempler på, hvordan kampagnen bruges af Dansk Fjernvarmes medlemmer.

Billund Varmeværk:


AffaldVarme Aarhus:


Halsnæs Forsyning:


Aalborg Forsyning: