12. nov 2020

Nu bidrager industrien også til fortællingen om fjernvarme

Som det første industriselskab bidrager producenten af fjernvarmeunits, Gemina Termix, nu også til Dansk Fjernvarmes Grøn Varme-kampagne.

Dansk Fjernvarme og FIF Marketing er i dialog med en række virksomheder og selskaber i fjernvarmeindustrien om opbakning til Grøn Varme-kampagnen, og som det første selskab har Gemina Termix valgt at give økonomisk støtte til kampagnen.

Den nye politiske virkelighed, hvor Danmark skal opfylde 70%-målsætningen i 2030, fossile boliger skal konverteres til grøn varme, og hvor der nu er et øget konkurrencepres fra individuelle varmepumper, kalder på en styrkelse af fjernvarmens fortælling om dens vigtige betydning for klimaambitiøse Danmark og dens mange forbrugerfordele, fortæller salgsdirektør i Gemina Termix, Lars Christensen.

- Fjernvarmen skal stå sammen om at løfte energi- og klimaopgaven i Danmark. Vi har en stor en stor mulighed for at promovere fjernvarmen, særligt i de områder hvor der i dag er olie og gas. Her er det vigtigt, at industrien, Dansk Fjernvarme og fjernvarmeselskaberne står sammen. Vi må nok erkende, at de politiske vinde lige nu blæser i retningen af varmepumperne med favorable tilskudsordninger og sænkelsen af elvarmeafgiften. Derfor er det meget vigtigt, at vi står sammen om at udbrede den grønne fjernvarme, siger Lars Christensen.

En styrkelse af fjernvarmens synlighed over for forbrugerne kan ligeledes supplere og bidrage til Gemina Termix’ egen marketingsstrategi, fortæller Lars Christensen endvidere.

Hos Dansk Fjernvarme er direktør Kim Mortensen begejstret for, at kampagnen nu også begynder at interessere industrien.

- Det viser, at der er en meget bred interesse for at styrke fjernvarmens fortælling. Ikke bare i vores egen forening, men i hele industrien. Det er meget glædeligt, at se hvordan den samlede branche rykker sammen om at styrke fjernvarmen. Derfor vil jeg også kvittere for Gemina Termix’ venlige bidrag, der er meget kærkomment, siger Kim Mortensen.