30. nov 2016 Fjernvarmen

Læserundersøgelse: Vi har spurgt læserne, og de er rigtig godt tilfredse

Vi har i samarbejde med DG Media gennemført en læserundersøgelse af magasinet Fjernvarmen (september 2016).

Mette Klitgaard
Kommunikationskonsulent
T: 76308000
M: 40909946
msk@danskfjernvarme.dk

Undersøgelsen omfatter læsevaner og holdninger til bladet samt annoncetest af syv annoncer.Resultaterne fra undersøgelsen kan direkte sammenlignes med gennemsnittet for tilsvarende undersøgelser af andre fagblade.

Høj troværdighed og stor gemmeværdi
På alle parametre ligger magasinet Fjernvarmen over niveau i forhold til gennemsnittet for fagblade i 2015. Troværdigheden ligger på 93 % og samlet bedømmelse af magasinet Fjernvarmen ligger på 95 %. 89 % af læserne siger, at de i nogen/i høj eller meget høj grad, taler med andre om emner, de har læst i magasinet, og 84 % mener magasinet Fjernvarmen bidrager med inspiration til deres job. 80 % gemmer i nogen/i høj eller meget høj grad magasinet eller dele af det, fordi de finder det interessant, og 83 % ser i nogen/i høj eller meget høj grad frem til, at der udkommer en ny udgave af magasinet.

Mange læser magasinet hver gang
82 % læser alle numre/4 ud af 5 numre af magasinet Fjernvarmen og 79 % læser minimum halvdelen af magasinet, hvilket er rigtig fint og godt over gennemsnittet for fagblade generelt i 2015. 78 % af læserne bruger minimum 30 minutter på at læse i en udgave og 59 % læser 2-3 gange i hvert magasin.

Hvilken effekt har annoncerne?
Annoncerne er testet efter AIDA-modellen (Attention, Interest, Desire, Action). Annoncerne vurderes generelt på niveau eller lidt højere end gennemsnittet for testede annoncer i andre fagblade.

Ønsker du et eksemplar af analysen eller har du spørgsmål, kontakt Mette Klitgaard.