Service

Salg for ikke-sælgere

Bliv klædt på til at få nye og fastholde eksisterende kunder

Oplever du, at det kan være svært at skulle træde ind i rollen som sælger af fjernvarme – også selvom du véd, at det vil være en god løsning for kunden? Nu har du som noget nyt muligheden for at blive klædt bedre på til at sælge fjernvarme, samtidig med at du lærer dig selv bedre at kende.
 
Det lærer du på kurset
• Hvem er jeg – styrker og faldgruber
• Hvordan er man overbevisende og samtidig troværdig?
• Forstå dit samspil med kunden
• Kundetyper og situationsbestemt dialog/salg
• Du får en ’værktøjskasse’ til kundedialoger
• Gode erfaringer fra andre i branchen
• Personlig handlingsplan.
 
Både fysisk og online undervisning i samme kursus
Kurset er opdelt i tre trin. Først modtager du og udfylder en DISC-personlighedsprofil. Dernæst afholdes et online undervisningsforløb, hvor vi gennemgår, hvordan man kan læse og bruge DISC-profiler. På webinaret vil der også være dialog om DISC-profiler i grupper. Tredje trin er det fysiske kursus, der foregår i Fjernvarmens Hus i Kolding som et heldagskursus med lige dele oplæg, deltagerinvolvering og gruppearbejde.
Kursusprisen inkluderer rapport med din personlige DISC-profil.

Er kurset noget for dig?
Kurset er for dig, der gerne vil udvikle din egen rolle som sælger af fjernvarme, så du kan hjælpe med at fastholde eksisterende kunder og/eller få nye kunder f.eks. i forbindelse med konverteringer. Kurset kan derfor være for alle med kundekontakt. Kurset er kun for medlemmer af Dansk Fjernvarme

 

 

Program dag 1 – online undervisning

09.30 DISC-metoden – hvorfor og hvordan bruger du den?

10.30 Kort pause

10.40 Egne styrker og udfordringer – kommunikations-/salgsstrategi samt egen fokusplan

11.55 Tak for i dag og på gensyn

Program dag 2 – fysisk kursus i Fjernvarmens Hus

Der er kaffe og morgenbrød klar fra kl. 08.45

09.15 Velkomst og præsentationsrunde

09.30 Mine overbevisninger, kontrol og mulige barrierer for succes

10.30 Pause

10.45 Effektiv salgsværktøjskasse og afprøvning i praksis

12.00 Frokost

12.45 Vidensbaseret salg – troværdighed – rationelle/følelsesmæssige købsmotiver

14.00 Kaffe og kage

14.30 Kundetyper, erfaringsudveksling, Best Practice og personlig handlingsplan

15.30 Afslutning og evaluering

15.45 Tak for i dag!

 

Tilmeldingsfrist

Vi glæder os til at modtage din tilmelding senest 3 hverdage før kursusstart.

Praktisk information og betingelser

Læs mere om praktiske oplysninger, afbudsvilkår, persondata og andre betingelser her.

Samme sted kan du finde kontaktoplysninger, hvis du har spørgsmål eller kommentarer vedrørende vores kurser og arrangementer.


  

 
 

Underviser

Mikael Munk

Mikael Munk har som sælger, salgschef og direktør i rejsebranchen – siden som selvstændig i SALGSKOMPAGNIET - arbejdet med salg, kundemøder og salgspsykologi i 25 år. Han har stor erfaring i at gå fra teori til praksis så modeller kan omsættes i praksis og han har altid fokus på, at tage udgangspunkt i den enkelte deltagers udgangspunkt, styrker og forhindringer på vejen mod at opnå succes med salg.