Webinar

Webinar: Det hybride samarbejde - sådan bliver I effektive

Undgå faldgruberne og lær at udnytte mulighederne, når jeres samarbejde foregår både ved fysisk og virtuel tilstedeværelse.

Er I også begyndt at samarbejde i en blanding mellem fysisk tilstedeværelse og virtuelle opkoblinger fra hjemmearbejdspladser? Og vil du gerne gøre det hybride samarbejde mere effektivt?

Så kom med på dette webinar hvor vi dykker ned i nogle af de psykologiske mekanismer, der bringes i spil, når fysisk samvær helt eller delvist afløses af virtuelle samarbejdsformer. På den baggrund får du nogle opmærksomhedspunkter, du som virtuel kollega og/eller leder må have med i din kommunikation, så du opleves som nærværende - også over afstande.

På webinaret bliver du også introduceret til et par enkle metoder, der kan sikre relationer og arbejdsfællesskab i det hybride team.

På webinaret får du blandt andet svar på:
• Hvilke processer kommer i spil, når fysisk tilstedeværelse afløses af virtuel tilgængelighed?
• Hvordan sikrer du tætte relationer og et højt tillidsniveau - også over afstande?
• Hvordan afstemmer du forventninger til hinanden om det hybride samarbejde?
• Hvordan kan du styrke din selvledelse, så du opnår det bedste samspil med din leders distanceledelse?
• Hvordan undgår du ’ude-af-øje-ude-af-sind’ faldgruber og fastholder det sociale sammenhold?

Webinaret afvikles med korte indlæg med tid til spørgsmål via chatten. Desuden vil der midtvejs være debat og erfaringsudveksling.

Inden workshoppen modtager du et inspirationsmateriale, der kan optimere dit udbytte af webinaret.

Er webinaret noget for dig?
Webinaret henvender sig til alle, som er optaget af at kunne bidrage til at opbygge stærke hybride samarbejder.

Bemærk - Webinaret er eksklusivt for medlemmer af Dansk Fjernvarme.
Alle deltagere vil få adgang til en optagelse af webinaret og de viste slides i en måned efter afholdelsen. Så selvom du ikke har mulighed for at deltage i selve webinaret, kan du via din tilmelding se optagelsen på et andet tidspunkt.

Du vil senest én hverdag inden webinarets afholdelse modtage en mail med linket til webinaret samt yderligere vejledning.


Tilmeldingsfrist

Vi glæder os til at modtage din tilmelding senest 3 hverdage før webinaret.

Hvad er et webinar?

Et webinar er et online-kursus, hvor du deltager direkte på internettet, frem for at dukke op på en fysisk adresse. Underviseren giver sin præsentation online via sin skærm, hvor du lytter med fra din PC eller tablet/smartphone. Under webinaret har du mulighed for at stille spørgsmål direkte til underviseren via en chat.

Hvordan deltager du i webinaret?

Du deltager i webinaret via din computer eller via din tablet/smartphone. Du skal ikke bruge webcam, men det kan være en fordel at bruge høretelefoner. Hvis lyden/billedet er meget ustabil, kan det være en fordel at tilslutte din PC til en kabelforbindelse i stedet for wifi.

Praktisk information og betingelser

Læs mere om praktiske oplysninger, afbudsvilkår, persondata og andre betingelser her.
Samme sted kan du finde kontaktoplysninger, hvis du har spørgsmål eller kommentarer vedrørende vores kurser og arrangementer.

 

Underviser

Lars Pedersen

Lars Pedersen fra Pitstop Management tilbyder rådgivning, foredrag og undervisning i distanceledelse og virtuelt samarbejde - et felt han har arbejdet med siden 2014. I 2017 udgav Lars bogen ”Er der en leder til stede?”, og i 2020 udgav han ”Samarbejde - hver for sig”. Lars har løst opgaver i en lang række offentlige og private virksomheder.