Ledelse & bestyrelse

Få effekt på sociale og digitale medier

Sådan får din virksomhed resultater på sociale og digitale medier. På et nyt kursus får du bl.a. gode råd til, hvordan du kommunikerer til forbrugere, pressen, samarbejdspartnere eller andre via sociale medier.

Brugen af digitale og sociale medier skal ske professionelt uanset om man er en lille virksomhed med få medarbejdere eller har ansatte til at varetage kommunikationsopgaven.

Med dette kursus får du teori og værktøjer til at sikre effekten med sociale og digitale medier, når du skal kommunikere til dine kunder, til samarbejdspartnere, skal skabe rekruttering, skal kommunikere med politiske interessenter og lave markedsføring.
 
Det behandler vi på kurset:
  • Hvor får man effekten? Hvad skal være på plads på digitale og sociale medier, inden man får rækkevidden? Teori om, hvor effekten ligger og hvordan du bliver god med få ressourcer.
  • Basalt for virksomheden. Sidder alting rigtigt? Understøtter vores website og kanaler vores målsætning?
  • Sociale medier – Hvordan vælger du, og hvor er der effekt? Vi ser primært på LinkedIn, Facebook, en smule Instagram, brug af video
  • Hvordan tænker du på tværs af klassisk presse, interessevaretagelse, markedsføring og rekruttering og understøtter med det bedste fra sociale og digitale medier?
  • Den mere avancerede brug. Hvordan når virksomheden højeste niveau i krise, i kampagnetid og i almindelig drift.
  • Sociale medier – Hvordan bruger du LinkedIn, Video, Facebook, Instagram og markedsføringskroner.
  • Hvordan får du medarbejderne i spil, og hvordan skaber du en struktur der flytter noget?
  • Fremtidssikring. Hvad skal du kunne om et par år?
Dagen foregår med konkrete øvelser, der tager udgangspunkt i deltagernes virksomheder.
 
Er kurset noget for dig?
Kurset er for dig, der vil blive bedre til at kommunikere med kunder, politikere, samarbejdspartnere, og måske rekruttere nye medarbejdere på de sociale medier
Kurset er kun for medlemmer af Dansk Fjernvarme

Program

09.15 Velkomst
 
09.30 Hvordan bliver din virksomhed skarp på digitale og sociale medier?
Hvor får man effekten? Hvad skal være på plads på digitale og sociale medier, inden man får rækkevidden? Teori om, hvor effekten ligger og hvordan du bliver god med få ressourcer.

10.00 Øvelser – Sidder alting rigtig hos jer?
Basalt for virksomheden. Sidder alting rigtigt? Understøtter website og kanaler målsætningen? Vi arbejder med ”stjernemænd” som forberedelse til vores ”Marketing mix”
 
10.30 Pause

10.40 Teoretisk sprint – Algoritmer og annoncer
Sociale medier – Hvordan vælger du, og hvor er der effekt? Vi ser primært på LinkedIn, Facebook, en smule Instagram og brug af video

11.40 Hvordan vælger du de rigtige sociale medier?
Sociale medier – Hvordan vælger du de rigtige og laver setup op dit ”Marketing mix”

12.00 Frokost

12.35 Sociale medier for professionelle
Sociale medier - Hvordan bruger du LinkedIn, Video, Facebook, Instagram og markedsføringskroner i alle discipliner. Med øvelser.

14.00 Kaffe og kage

14.15 Når medarbejderne skal i spil
Hvordan får du medarbejderne i spil, og hvordan skaber du en struktur der flytter noget?

15.00 Kommunikation på tværs af medier
Hvordan tænker du på tværs af klassisk presse, interessevaretagelse, markedsføring og rekruttering og understøtter med det bedste fra sociale og digitale medier?
Den mere avancerede brug. Hvordan når virksomheden højeste niveau i krise, i kampagnetid og i almindelig drift.

15.30 Opsamling og afslutning
Opsamling og ”fremtidssikring”. Hvad skal du kunne om et par år?

15.45 Evaluering og tak for i dag

Tilmeldingsfrist

Vi glæder os til at modtage din tilmelding senest 3 hverdage før kursusstart.

Praktisk information og betingelser

Læs mere om praktiske oplysninger, afbudsvilkår, persondata og andre betingelser her.

Samme sted kan du finde kontaktoplysninger, hvis du har spørgsmål eller kommentarer vedrørende vores kurser og arrangementer.

Underviser

Benjamin Rud Elberth

Benjamin er rådgiver og indehaver af Elberth Kommunikation. Han er specialist i digital kommunikation og rådgiver om, hvordan man skaber effekt med sociale og digitale platforme, samt hvordan man udformer og styrer digitale strategier for politisk funderede organisationer og sportsbrands.