Oplever du, at det kan være svært at skulle træde ind i rollen som sælger af fjernvarme – også selvom du véd, at det vil være en god løsning for kunden? Nu har du som noget nyt muligheden for at blive klædt bedre på til at sælge fjernvarme, samtidig med at du lærer dig selv bedre at kende.
Det lærer du på kurset
• Hvad er DiSC-profiler?
• Hvordan anvender man DiSC-profiler i forbindelse med salg?
• Min DiSC-profil – styrker og udfordringer
• Hvordan er man overbevisende og samtidig troværdig?
• Forstå dit samspil med kunden
• Kundetyper og situationsbestemt dialog/salg
• ’Værktøjskasse’ til kundedialoger
• Gode erfaringer fra andre i branchen
• Personlig handlingsplan
Både fysisk og online-undervisning i samme kursus
Kurset er opdelt i tre trin. Først modtager du og udfylder en DiSC-personlighedsprofil. Dernæst afholdes et online undervisningsforløb, hvor vi gennemgår, hvordan man kan læse og bruge DiSC-profiler. På webinaret vil der også være dialog om DiSC-profiler i grupper. Tredje trin er det fysiske kursus, der foregår som et heldagskursus med lige dele oplæg, deltagerinvolvering og gruppearbejde.
Kursusprisen inkluderer rapport med din personlige DiSC-profil.
Er kurset noget for dig?
Kurset er for dig, der gerne vil udvikle din egen rolle som sælger af fjernvarme, så du kan hjælpe med at fastholde eksisterende kunder og/eller få nye kunder f.eks. i forbindelse med konverteringer. Kurset kan derfor være for alle med kundekontakt.
Kurset er kun for medlemmer af Dansk Fjernvarme.
Program dag 1 – online-undervisning
09.30 DiSC-metoden – hvorfor og hvordan bruger du den?
10.30 Kort pause
10.40 Egne styrker og udfordringer – kommunikations-/salgsstrategi samt egen fokusplan
11.55 Tak for i dag og på gensyn
Program dag 2 – fysisk kursusdag
Der er kaffe og morgenbrød klar fra kl. 08.45
09.15 Velkomst og præsentationsrunde
09.30 Mine overbevisninger, kontrol og mulige barrierer for succes
10.30 Pause
10.45 Effektiv salgsværktøjskasse og afprøvning i praksis
12.00 Frokost
12.45 Vidensbaseret salg – troværdighed – rationelle/følelsesmæssige købsmotiver
14.00 Kaffe og kage
14.30 Kundetyper, erfaringsudveksling, Best Practice og personlig handlingsplan
15.30 Afslutning og evaluering
15.45 Tak for i dag
Tilmeldingsfrist
Vi glæder os til at modtage din tilmelding senest 3 hverdage før kursusstart.
Praktisk information og betingelser
Læs mere om praktiske oplysninger, afbudsvilkår, persondata og andre betingelser her.
Samme sted kan du finde kontaktoplysninger, hvis du har spørgsmål eller kommentarer vedrørende vores kurser og arrangementer.