Må jeg sætte en annonce i avisen, reklamere på facebook eller uddele gratis pølser og flyers på byens torv? Må jeg reklamere med, at vi laver grøn fjernvarme, og hvordan?
Klimadagsordenen og høje energipriser (på gas og el) sat ekstra fokus på energiforsyningen og det skal vi udnytte i branchen. Borgermøder, hvervekampagner, prissætningsstrategi, kundekontakt, branding, service, og så videre skal stå skarpt. Kunderne er ofte (eller traditionelt set) mindre interesserede i, hvor deres varme kommer fra, så længe det fungerer. Så hvordan kan du lovligt gøre dem opmærksom på den komfort, stabilitet, sikkerhed og miljøvenlighed, der følger med fjernvarmen?.
Er du i tvivl om dette og har brug for gode råd og praktiske eksempler på, hvordan I kan markedsføre jer, er denne temadag noget for dig.
Det får du med:
• Lovgivning for markedsføring jf. Varmeforsyningsloven
• Grøn markedsføring – hvor går grænserne jf. Markedsføringsloven
• Gode råd fra eksperter omkring hjemmeside og markedsføring
• Seneste viden om tariffer, prissætningsstrategi og abonnementsordninger
• Cases med forskellige praktiske løsninger og metoder, der har fungeret godt i praksis
• Mulighed for sparring med ligesindede.
Er temadagen noget for dig?
Temadagen henvender sig til dig, der står for selskabets markedsføring, er varmeplanlægger, sælger eller har brug for at kommunikere til potentielle kunder f.eks. i forbindelse med et konverteringsprojekt.
Program
Der er kaffe og morgenbrød klar fra kl. 09.00
09.30 Velkomst og hurtigt bordet rundt
Bordet rundt: Hvad er min største udfordring med markedsføring?
v/ Nina Marie Holmboe, Dansk Fjernvarme
09.50 Lovgivning og rammer for markedsføring
Få svar på, hvad I som fjernvarmeselskab må og ikke må i forbindelse med markedsføring.
v/ Birthe Boisen, Dansk Fjernvarme
10.30 Pause
10.50 Grøn markedsføring
Bliv klogere på, hvordan I kan markedsføre jer som grønne, uden at komme på kant med markedsføringsloven.
v/ Kim Behnke, Dansk Fjernvarme
11.20 Gode råd fra eksperterne
Få konkrete idéer til, hvordan I kan være kreative I jeres markedsføring og bl.a. bruge jeres hjemmeside.
v/ Majbritt Fegar, Fjernvarmens Informationsfond og Birgitte Hansen, web- og marketingansvarlig, Softværket
12.00 Frokost
13.00 Tariffer, prissætningsstrategi og abonnementsordninger
Hør, hvordan I kan sammensætte jeres tariffer, så det er gunstigt og attraktivt for nye kunder at få fjernvarme.
v/ Anders Jespersen, Dansk Fjernvarme
13:40 Case om tariffer
Sem hvordan Fjernvarme Fyn har sammensat deres tariffer, så det er billigt og nemt for kunderne at gennemskue.
v/ Jakob Rasmussen, forsyningschef, Fjernvarme Fyn
14.10 Kaffe & kage
14.30 Marketing: 5 ting vi kan lære af vores konkurrenter
v/ Thomas Haurum, WeMarket
15.10 Case om markedsføring i Middelfart Fjernvarme
Få gode tips, tricks og råd i forhold til, hvordan vi i branchen bliver bedre til at ”sælge os selv og fjernvarmen”.
v/ Daniel Kjær Sørensen, forsyningschef, Middelfart Fjernvarme
15.40 Opsamling, afslutning og hurtigt bordet rundt
Bordet rundt: Hvad tager jeg med mig hjem?
v/ Nina Marie Holmboe, Dansk Fjernvarme
16.00 Tak for i dag
Tilmeldingsfrist
Vi glæder os til at modtage din tilmelding senest torsdag den 2. juni 2022.
Praktisk information og betingelser
Læs mere om praktiske oplysninger, afbudsvilkår, persondata og andre betingelser her.
Samme sted kan du finde kontaktoplysninger, hvis du har spørgsmål eller kommentarer vedrørende vores kurser og arrangementer.