Temadag

Temadag om markedsføring af fjernvarme

Deltag på denne temadag og få styr på lovgivningen, gode råd til jeres markedsføringsarbejde samt eksempler på gode erfaringer med markedsføring.

Må jeg sætte en annonce i avisen, reklamere på facebook eller uddele gratis pølser og flyers på byens torv? Må jeg reklamere med, at vi laver grøn fjernvarme, og hvordan?
 
Klimadagsordenen og høje energipriser (på gas og el) sat ekstra fokus på energiforsyningen og det skal vi udnytte i branchen. Borgermøder, hvervekampagner, prissætningsstrategi, kundekontakt, branding, service, og så videre skal stå skarpt. Kunderne er ofte (eller traditionelt set) mindre interesserede i, hvor deres varme kommer fra, så længe det fungerer. Så hvordan kan du lovligt gøre dem opmærksom på den komfort, stabilitet, sikkerhed og miljøvenlighed, der følger med fjernvarmen?.
 
Er du i tvivl om dette og har brug for gode råd og praktiske eksempler på, hvordan I kan markedsføre jer, er denne temadag noget for dig.
 
Det får du med:
• Lovgivning for markedsføring jf. Varmeforsyningsloven
• Grøn markedsføring – hvor går grænserne jf. Markedsføringsloven
• Gode råd fra eksperter omkring hjemmeside og markedsføring
• Seneste viden om tariffer, prissætningsstrategi og abonnementsordninger
• Cases med forskellige praktiske løsninger og metoder, der har fungeret godt i praksis
• Mulighed for sparring med ligesindede.

Er temadagen noget for dig?
Temadagen henvender sig til dig, der står for selskabets markedsføring, er varmeplanlægger, sælger eller har brug for at kommunikere til potentielle kunder f.eks. i forbindelse med et konverteringsprojekt.
 
Temadagen er kun for medlemmer af Dansk Fjernvarme.

Vidste du, at vi under viden & værktøjer har siden markedsføring & kommunikation, hvor vi bl.a. fortæller om, hvilke regler der gælder i forhold til markedsføring af fjernvarme. 

Program

Der er kaffe og morgenbrød klar fra kl. 09.00

09.30 Velkomst og hurtigt bordet rundt
Bordet rundt: Hvad er min største udfordring med markedsføring?
v/ Nina Marie Holmboe, Dansk Fjernvarme
 
09.50 Lovgivning og rammer for markedsføring
Få svar på, hvad I som fjernvarmeselskab må og ikke må i forbindelse med markedsføring.
v/ Birthe Boisen, Dansk Fjernvarme

10.30 Pause

10.50 Grøn markedsføring
Bliv klogere på, hvordan I kan markedsføre jer som grønne, uden at komme på kant med markedsføringsloven.
v/ Kim Behnke, Dansk Fjernvarme

11.20 Gode råd fra eksperterne 
Få konkrete idéer til, hvordan I kan være kreative I jeres markedsføring og bl.a. bruge jeres hjemmeside.
v/ Majbritt Fegar, Fjernvarmens Informationsfond og Birgitte Hansen, web- og marketingansvarlig, Softværket

12.00 Frokost

13.00 Tariffer, prissætningsstrategi og abonnementsordninger
Hør, hvordan I kan sammensætte jeres tariffer, så det er gunstigt og attraktivt for nye kunder at få fjernvarme.
v/ Anders Jespersen, Dansk Fjernvarme

13:40 Case om tariffer
Sem hvordan Fjernvarme Fyn har sammensat deres tariffer, så det er billigt og nemt for kunderne at gennemskue.
v/ Jakob Rasmussen, forsyningschef, Fjernvarme Fyn

14.10 Kaffe & kage

14.30 Marketing: 5 ting vi kan lære af vores konkurrenter
v/ Thomas Haurum, WeMarket

15.10 Case om markedsføring i Middelfart Fjernvarme
Få gode tips, tricks og råd i forhold til, hvordan vi i branchen bliver bedre til at ”sælge os selv og fjernvarmen”.
v/ Daniel Kjær Sørensen, forsyningschef, Middelfart Fjernvarme 

15.40 Opsamling, afslutning og hurtigt bordet rundt
Bordet rundt: Hvad tager jeg med mig hjem?
v/ Nina Marie Holmboe, Dansk Fjernvarme

16.00 Tak for i dag

Tilmeldingsfrist

Vi glæder os til at modtage din tilmelding senest torsdag den 2. juni 2022.

Praktisk information og betingelser

Læs mere om praktiske oplysninger, afbudsvilkår, persondata og andre betingelser her.

Samme sted kan du finde kontaktoplysninger, hvis du har spørgsmål eller kommentarer vedrørende vores kurser og arrangementer.

 

Mødeleder

Nina Marie Holmboe

Nina Marie Holmboe er ansat som seniorkonsulent ved Dansk Fjernvarme, hvor hun bl.a. arbejder med gaskonverteringer, varmeplanlægning og projektforslag. Derudover arbejder Nina Maria med samarbejde med kommuner, og særligt i forbindelse med strategisk energiplanlægning