Landsmøde

Træfpunktudstilling 2019

Landsmødet er et samlingspunkt for hele energibranchen, og det er derfor en oplagt mulighed for at skabe synlighed omkring din virksomhed.

Snart går de store forberedelser i gang til branchens største møde Dansk Fjernvarmes landsmøde. Det er stedet, hvor leverandørerne kan netværke, pleje kundeforbindelser, skabe nye samt få masser af ny faglig viden. Som medlem af FIF Marketing har leverandører til branchen mulighed for at deltage som udstillere. Der udbydes i år 139 udstillingssteder, og vi gør opmærksom på, at der er rift om pladserne. Derfor er det vores anbefaling at booke i god tid.

Årets landsmøde foregår den 24. – 25. oktober i Aalborg Kongres & Kultur Center - og vi forventer et deltagerantal på over 2000 besøgende.

Stande og træfpunkter fordeler sig således, se venligst udstilleroversigt

• 74 træfpunkter fordelt i henholdsvis Foyer, forhal, Fundamentet og Europahal
• 49 stande i Foyer, Fundamentet, Europahal og Europahallens Foyer
• 16 mini-træfpunkter i foyer, Fundamentet og Europahallens Foyer 

Sådan booker du træfpunkt/stand

Det er kun medlemmer af FIF Marketing, der kan deltage som udstillere.

B- og C-medlemmer kan booke træfpunkt/stand fra mandag den 27. maj 2019.
A- og D-medlemmer kan booke træfpunkt/stand fra mandag den 3. juni 2019.

Der er to muligheder for booking:

  • Send en mail til cs@fif-marketing.dk med ønske om standnr. eller træfpunktnr. fra kl. 6.00 den pågældende dato. Reservationer, der er foretaget før kl. 6.00 bliver afvist, og reservationen er tabt, så vær opmærksom på klokken! Ved mailreservation skal der være påført et telefonnummer, hvor bestilleren kan kontaktes mellem kl. 6.30 og 8.00, hvis vi har spørgsmål til reservationen.
    Pladserne tildeles efter først-til-mølle princippet, og eftersom der er rift om pladserne, bedes I notere en 2. eller 3. prioritet, såfremt 1. prioriteten ikke kan opfyldes. Hvis prioriteterne er taget, vælger vi næste ledige plads i nærheden og oplyser jer hurtigt herom.
  • Telefonisk booking den pågældende dato fra kl. 8.00 til Connie Sørensen fra FIF Marketing på 7630 8038 eller Helle Engholm fra FIF Marketing på 7630 8004.

Priser på stand/træfpunkt/minitræfpunkt

Område A, Foyer og Forhal
Træfpunkter (1-20 + 45-48)

Pris for træfpunkter: 24.400 kr.

Minitræfpunkter (1A-6A)
Pris for minitræfpunkter: 10.100 kr.

Stande (AA-AS)
Pris for stand: 3 x 3 m2* 27.050 kr.
Pris for stand: 2 x 8 m2 49.400 kr.
* med mulighed for tilkøb af ekstra 3 eller 6 m i længden.
OBS: Sidevægge på stand i Foyer må højst gå 1 m ud fra bagvæggen, selv om gulvarealet er 3 m dybt.

Område B, Fundamentet
Træfpunkter (21-44)

Pris for træfpunkter: 20.700 kr.

Minitræfpunkter (1B-2B)
Pris for minitræfpunkter: 10.100 kr.

Stande (BA-BL)
Pris for stand: 2 x 3 m2* 14.350 kr.
* med mulighed for tilkøb af ekstra 3 eller 6 m i længden.

Område C, Europahal og Europahal Foyer
Træfpunkter (49-74)

Pris for træfpunkter: 17.000 kr.

Minitræfpunkter (1C-8C)
Pris for minitræfpunkter: 10.100 kr.

Stande (CA-CR)
Pris for stand: 2 x 3 m2* 13.300 kr.
Pris for stand: 2 x 8 m2 36.600 kr.
* med mulighed for tilkøb af ekstra 3 eller 6 m i længden

(Priserne er excl. moms).

Hvis et træfpunkt/stand deles, er der max 2 personer inkluderet i prisen.
Købes der 2 træfpunkter eller 2-3 stande, er der stadig max 2 personer inkluderet i prisen.

Se udstillingsoversigt


Hvad er en stand/træfpunkt/minitræfpunkt

Et træfpunkt består af:

  • Et rundt bord (Ø150 cm) med hvid dug og 6 stole.
  • Et displaysystem med spots og plads til tre plancher (A1 højformat B 59,4 x H 84,1 cm).
  • Adgang til landsmødet for max 2 personer pr. virksomhed (Yderligere deltagere til arrangementet betaler mødegebyr til medlemspris.)
  • En kort firmaprofil i udstilleroversigten i landsmødeappen.

Displaysystemet er til fri brug for plancher med tekst og illustrationer samt naturligvis firmanavn og logo. Plancherne skal være opklæbet på 5-10 mm skumplade, og der vil være velcrobånd at finde på stedet til ophængning af plancherne. På displaysystemet vil der være brochureholdere i A4-format.

Det er ikke tilladt at medbringe roll ups og andre genstande, der ikke kan være på eller under bordet.


Et minitræfpunkt består af:

  • Et højt cafébord Ø60 cm. Der er mulighed for udlevering af 2 barstole.
  • Profilering af firmanavn på bordstander.
  • Adgang til landsmødet for max 1 person pr. virksomhed. (Yderligere deltagere til arrangementet betaler mødegebyr til medlemspris.)
  • En kort firmaprofil i udstilleroversigten i landsmødeappen. 

Der er ikke mulighed for displaysystemer på minitræfpunkterne. Det er ikke tilladt at medbringe roll ups og andre genstande, der ikke kan være på eller under bordet.

En stand består af:

  • Et defineret m2 areal til fri afbenyttelse.
  • Adgang til landsmødet for max 2 personer pr. virksomhed. (Yderligere deltagere til arrangementet betaler mødegebyr til medlemspris.)
  • En kort firmaprofil i udstilleroversigten i landsmødeappen.

Antal stande/træfpunkter/minitræfpunkter

I Aalborg Kongres & Kulter Center er der:

  • 16 minitræfpunkter
  • 74 træfpunkter
  • 18 stande med areal L 3 x B 3 x H 2,5m, opbygget med hvide skillevægge – VALGFRIT.
  • 28 stande med areal L 2 x B 3 x H 2,5m, opbygget med hvide skillevægge – VALGFRIT.
  • 3 stande med areal L 2 x B 8 x H 2,5m, opbygget med hvide skillevægge – VALGFRIT.

Standstørrelserne på 3 x 3 m eller 2 x 3 m kan udvides, da der er mulighed for at tilkøbe ekstra 3 m i bredden, så standene kan blive 6 m eller 9 m brede ved at booke standen ved siden af.

På standene er gulvarealet til fri brug for egne medbragte materialer, udstillingssystemer og produkter. De opsatte skillevægge kan anvendes til at montere plancher på med klæbepuder eller kroge (der må ikke bores hul).

Begrænsning:
Det er ikke muligt at bestille mere end 2 træfpunkter pr. virksomhed.
Det er ikke muligt at bestille mere end 1 minitræfpunkt pr. virksomhed.
Det er ikke muligt at bestille mere end 3 stande pr. virksomhed (9 m).

Bekræftelse på bestilling af træfpunkt/stand

Bekræftelse på bestilling af træfpunkt/stand udsendes i løbet juni fra FIF Marketing. Sammen med bekræftelsen vil I modtage information om integrerede PC-skærme og plancher til displaysystemerne. Der vil også være information om møbler og lys til standene og information om standforplejning, parkering m.v.
NB. Se nærmere information om forplejning.

Hvem kan deltage som udstiller

Det er kun medlemmer af FIF Marketing, der kan deltage som udstillere.
Ønsker I at dele et træfpunkt eller en stand med et andet firma, skal FIF Marketing informeres. Dette firma er forpligtet til at tegne/have et medlemskab af FIF Marketing.

Ændring af medlemskab

Det er kun medlemmer af FIF Marketing, der kan deltage som udstillere.

Ønsker I at ændre jeres medlemskab fra A- eller D-medlemskab til B- eller C-medlemskab for at have mulighed for at booke træfpunkt en uge før, bedes I senest 20. maj 2019 kontakte Helle fra FIF Marketing på 7630 8004 eller he@fif-marketing.dk. 

NYHED: Netværkslounges

I år har Dansk Fjernvarme haft fokus på at forbedre rammerne for netværk og forretningsmæssig dialog, hvilket bl.a. er sket som konsekvens af kritik fra besøgende på landsmødet de seneste år. De besøgende har ønsket en konference på et højt fagligt niveau med et større fokus på netværk og færre øl. Det betyder dog ikke, at I ikke har mulighed for at dele en øl med jeres kunder.
Til landsmødet i 2019 samles udskænkning af fadøl, vin og vand i tre loungeområder, som er placeret tæt på udstillingsområderne. Som udstiller kan I invitere jeres gæster/kunder hertil og byde på øl, vand og vin. Ved at samle udskænkning i mere hyggelige og rolige omgivelser er der optimale forudsætninger for at pleje og udvide netværket eller tage en længere snak med dine kunder.

Loungeområderne erstatter muligheden for udskænkning af øl og vin på træfpunkterne og stande, og det er derfor ikke længere muligt at have fadølsanlæg ved virksomhedens stand.

Placering af loungeområder
Loungeområderne placeres tre steder rundt omkring i Aalborg Kongres & Kultur Center i nærheden af udstillingsområderne.

  • Et udskænkningsområde placeres i Jazz-baren, som ligger på 1. sal og med udsigt ned til Europahallen.
  • To loungeområder placeres i Garderobe 3 og 7 i Fundamentet.

Der vil være skilte, der viser vej til de forskellige loungeområder.

Køb af øl, vand og vin
Som udstiller skal du, ifm. bestilling af forplejning ved AKKC, forudbestille drikkevare-billetter i bundter af 10 stk, som gælder for henholdsvis øl, vin eller sodavand. Drikkevare-billetterne koster 30 kr pr. stk. inkl. moms. Drikkevare-billetterne bruger du, hvis du vil invitere en gæst med i et af loungeområderne til en lille forfriskning og en længere snak. Du skal på forhånd bestille det antal drikkevare-billetter, som du forventer at bruge under hele landsmødet. Der vil være mulighed for at erhverve et begrænset antal ekstra drikkevare-billetter (i bundter af 10 stk.) i sekretariatet under Landsmødet.
OBS: Alle ikke-indløste drikkevare-billetter ugyldiggøres efter landsmødet, og du faktureres kun for de drikkevare-billetter, du har indløst i de tre netværkslounges.

Forplejning - udstillere

Link til bestilling af forplejning til stand/træfpunkt uploades august.

Snacks, småkager, frugt, vand m.v. til standene/træfpunkterne skal bestilles hos restaurant Papegøjehaven senest den 11. oktober.

Bestilling af frokost/lunchbokse
Bestilling af frokost/lunchboks kan foretages samtidig med tilmelding til landsmødet fra 4. september 2019 på Dansk Fjernvarmes hjemmeside.

Kaffebarer
Der vil ligesom sidste år blive opstillet kaffebarer i Foyeren, Fundamentet og i Europahallen. Prisen for fri kaffe vil ligesom sidste år blive pålagt alle træfpunkter/stande efter størrelsen på standen og antal træfpunkter. Det er ikke muligt at fravælge fri kaffe.

Kaffen kan frit hentes ved kaffebarerne af alle udstillere i de mængder, man har behov for. Den samlede pris for begge dage vil blive pålagt hvert enkelt træfpunkt/stand med følgende priser:

  • Minitræfpunkter: 185,-
  • Træfpunkter: 280,-
  • Stande: 355,-

Prisen er ekskl. moms.

Det betyder, at har I købt flere stande eller træfpunkter, betaler I for hvert udstillingssted. F.eks. stand AA+AB betaler 2x355,- = 710,- for kaffe.
I prisen er inkluderet 20 stk. termokopper, der står klar på standen/træfpunktet torsdag morgen. Yderligere termokopper skal bestilles hos restaurant Papegøjehaven via Dansk Fjernvarmes hjemmeside.

Regler om udskænkning/servering
Vi gør opmærksom på, at Papegøjehaven i AKKC har eneret på levering af spise- og drikkevarer, der udleveres fra stande og træfpunkter. Udlevering af små smagsprøver (inklusive reklamegaver og logoartikler) må finde sted.

Ønskes udlevering af særlige spise- og drikkevarer, kan dette kun finde sted efter nærmere aftale med restaurant Papegøjehaven på tlf. 9812 5499. Står varen ikke på bestillingslisten, kan restaurationen som regel indkøbe den ønskede vare.

Er der spørgsmål hertil så kontakt enten Connie på 7630 8038 eller Helle på 7630 8004.

Udstillerbetingelser

Læs gældende betingelser for udstillere i Aalborg Kongres & Kultur Center