Landsmøde

Udstiller 2019

Landsmødet er et samlingspunkt for hele energibranchen, og det er derfor en oplagt mulighed for at skabe synlighed omkring din virksomhed.

De store forberedelser er i gang til branchens største møde Dansk Fjernvarmes landsmøde. Det er stedet, hvor leverandørerne kan netværke, pleje kundeforbindelser, skabe nye samt få masser af ny faglig viden. Som medlem af FIF Marketing har leverandører til branchen mulighed for at deltage som udstillere. Der udbydes i år 139 udstillingssteder.

Årets landsmøde foregår den 24. – 25. oktober i Aalborg Kongres & Kultur Center - og vi forventer et deltagerantal på over 2000 besøgende.

Stande og træfpunkter fordeler sig således, se venligst udstilleroversigt

• 74 træfpunkter fordelt i henholdsvis Foyer, forhal, Fundamentet og Europahal
• 49 stande i Foyer, Fundamentet, Europahal og Europahallens Foyer
• 16 mini-træfpunkter i foyer, Fundamentet og Europahallens Foyer 

Booking og information om træfpunkt/stand

Det er kun medlemmer af FIF Marketing, der kan deltage som udstillere. 

Priser på stand/træfpunkt/minitræfpunkt

Område A, Foyer og Forhal
Træfpunkter (1-20 + 45-48)

Pris for træfpunkter: 24.400 kr.

Minitræfpunkter (1A-6A)
Pris for minitræfpunkter: 10.100 kr.

Stande (AA-AS)
Pris for stand: 3 x 3 m2* 27.050 kr.
Pris for stand: 2 x 8 m2 49.400 kr.
* med mulighed for tilkøb af ekstra 3 eller 6 m i længden.
OBS: Sidevægge på stand i Foyer må højst gå 1 m ud fra bagvæggen, selv om gulvarealet er 3 m dybt.

Område B, Fundamentet
Træfpunkter (21-44)

Pris for træfpunkter: 20.700 kr.

Minitræfpunkter (1B-2B)
Pris for minitræfpunkter: 10.100 kr.

Stande (BA-BL)
Pris for stand: 2 x 3 m2* 14.350 kr.
* med mulighed for tilkøb af ekstra 3 eller 6 m i længden.

Område C, Europahal og Europahal Foyer
Træfpunkter (49-74)

Pris for træfpunkter: 17.000 kr.

Minitræfpunkter (1C-8C)
Pris for minitræfpunkter: 10.100 kr.

Stande (CA-CR)
Pris for stand: 2 x 3 m2* 13.300 kr.
Pris for stand: 2 x 8 m2 36.600 kr.
* med mulighed for tilkøb af ekstra 3 eller 6 m i længden

(Priserne er excl. moms).

Hvis et træfpunkt/stand deles, er der max 2 personer inkluderet i prisen.
Købes der 2 træfpunkter eller 2-3 stande, er der stadig max 2 personer inkluderet i prisen.

Se udstillingsoversigt

Hvad er en stand/træfpunkt/minitræfpunkt

Et træfpunkt består af:

  • Et rundt bord (Ø150 cm) med hvid dug og 6 stole.
  • Et displaysystem med spots og plads til tre plancher (A1 højformat B 59,4 x H 84,1 cm).
  • Adgang til landsmødet for max 2 personer pr. virksomhed (Yderligere deltagere til arrangementet betaler mødegebyr til medlemspris.)
  • En kort firmaprofil i udstilleroversigten i landsmødeappen.

Displaysystemet er til fri brug for plancher med tekst og illustrationer samt naturligvis firmanavn og logo. Plancherne skal være opklæbet på 5-10 mm skumplade, og der vil være velcrobånd at finde på stedet til ophængning af plancherne. På displaysystemet vil der være brochureholdere i A4-format.

Det er ikke tilladt at medbringe roll ups og andre genstande, der ikke kan være på eller under bordet.


Et minitræfpunkt består af:

  • Et højt cafébord Ø60 cm. Der er mulighed for udlevering af 2 barstole.
  • Profilering af firmanavn på bordstander.
  • Adgang til landsmødet for max 1 person pr. virksomhed. (Yderligere deltagere til arrangementet betaler mødegebyr til medlemspris.)
  • En kort firmaprofil i udstilleroversigten i landsmødeappen. 

Der er ikke mulighed for displaysystemer på minitræfpunkterne. Det er ikke tilladt at medbringe roll ups og andre genstande, der ikke kan være på eller under bordet.

En stand består af:

  • Et defineret m2 areal til fri afbenyttelse.
  • Adgang til landsmødet for max 2 personer pr. virksomhed. (Yderligere deltagere til arrangementet betaler mødegebyr til medlemspris.)
  • En kort firmaprofil i udstilleroversigten i landsmødeappen.

Antal stande/træfpunkter/minitræfpunkter

I Aalborg Kongres & Kulter Center er der:

  • 16 minitræfpunkter
  • 74 træfpunkter
  • 18 stande med areal L 3 x B 3 x H 2,5m, opbygget med hvide skillevægge – VALGFRIT.
  • 28 stande med areal L 2 x B 3 x H 2,5m, opbygget med hvide skillevægge – VALGFRIT.
  • 3 stande med areal L 2 x B 8 x H 2,5m, opbygget med hvide skillevægge – VALGFRIT.

Standstørrelserne på 3 x 3 m eller 2 x 3 m kan udvides, da der er mulighed for at tilkøbe ekstra 3 m i bredden, så standene kan blive 6 m eller 9 m brede ved at booke standen ved siden af.

På standene er gulvarealet til fri brug for egne medbragte materialer, udstillingssystemer og produkter. De opsatte skillevægge kan anvendes til at montere plancher på med klæbepuder eller kroge (der må ikke bores hul).

Begrænsning:
Det er ikke muligt at bestille mere end 2 træfpunkter pr. virksomhed.
Det er ikke muligt at bestille mere end 1 minitræfpunkt pr. virksomhed.
Det er ikke muligt at bestille mere end 3 stande pr. virksomhed (9 m).

 

Hvem kan deltage som udstiller

Det er kun medlemmer af FIF Marketing, der kan deltage som udstillere.
Ønsker I at dele et træfpunkt eller en stand med et andet firma, skal FIF Marketing informeres. Dette firma er forpligtet til at tegne/have et medlemskab af FIF Marketing.

 

FAQ

Aftenarrangementet

Bordplanen til aftenarrangementet torsdag laves igen i år hjemmefra, idet der tages udgangspunkt i den rækkefølge, deltagerne har tilmeldt sig. Det er muligt at sende ønsker til bordplacering til jed@danskfjernvarme.dk senest 17. oktober. Dansk Fjernvarme vil gøre deres bedste for at imødekomme så mange ønsker som muligt. Det er dog en forudsætning, at begge parter har ønsket at blive placeret sammen.

 

Annoncering i Fjernvarmens landsmødenummer

Fortæl dine kunder, at I udstiller på landsmødet via en annonce i Fjernvarmens landsmødenummer – nr. 6 – der udkommer 15. oktober.

Der er normalt rift om disse annoncer, så book i god tid via annoncer@danskfjernvarme.dk – eller ring til Isa Kjerkegaard på tlf. 4050 0971.

Se priser, størrelser m.v. her.

 

Hotel og tilmelding
Du kan bestille hotel og tilmelde alle deltagere til landsmødet via Dansk Fjernvarmes hjemmeside fra onsdag den 4. september 2019 kl. 10.00. Du er ikke automatisk tilmeldt, selv du har booket udstillingssted.

Dansk Fjernvarme fratrækker udstillerrabatten inden faktura for deltagelse udsendes.

 

Internet m.v.

Der er trådløst internet i Aalborg Kongres & Kultur Center.

 

Mulighed for udskiftning af deltager fra torsdag til fredag

Det er også i år muligt at skifte en deltager ud fra torsdag til fredag. Deltageren torsdag tilmeldes til fuld pris via hjemmesiden. Vedkommende skal aflevere sit navneskilt i sekretariatet torsdag eftermiddag og oplyse, hvem der kommer i stedet for næste dag. Det koster kr. 595,- ekskl. moms for deltageren fredag.

 

Parkering

Det koster kr. 7,- pr. time mellem kl. 8.00 og 18.00 at parkere i området (max kr. 35,- pr. døgn). Der skal betales via opstillede automater og nummerplade indtastes. Parkeringsbilletten bliver ikke refunderet.

 

Udstiller-app

I år benyttes den samme app som sidste år. I app´en vil I kunne finde alle informationer om landsmødet, såsom program og deltagerliste. I app´en er der også en udstilleroversigt, hvor hver udstiller præsenteres med en tekst og logo.

Efter sommerferien modtager I et log-in til app´en, hvor I senest 1. oktober skal skrive jeres profiltekst og uploade jeres logo. Jeres firmanavn, stand- eller træfpunktnummer og hjemmesideadresse vil allerede stå der.

For jer som udstillede sidste år, vil den profiltekst I brugte sidste år være ført over, og I kan således rette i teksten eller godkende den.

 

Åbningstider
Udstillingen åbner torsdag kl. 10.00 og lukker kl. 17.00.

Fredag åbner udstillingen og landsmødet kl. 9.00 og slutter kl. 13.00.

 

STANDE/TRÆFPUNKTER

A1 poster til displaysystem

Ønsker du hjælp til udarbejdelse af posters til dit træfpunkt af professionelle folk, så send logo, udkast til tekst og grafik til FIF Marketing, Connie Sørensen på tlf. 7630 8038 eller cs@fif-marketing.dk. Du modtager naturligvis korrektur inden tryk. Opgaven løses efter betaling pr. timeforbrug.

Alternativt kan du fremsende færdigt materiale til cs@fif-marketing.dk som pdf-fil. Så sørger FIF Marketing for, at dine posters er ophængt, når du ankommer. Pris for tryk af tre poster er kr. 2.600,-.

Bestilling af poster skal ske senest den 1. oktober 2019.

 

Eksterne standbyggere

Hvis du har en ekstern standbygger til at opbygge din stand, bedes firmanavn på denne venligst oplyst til FIF Marketing, Connie Sørensen på tlf. 7630 8038 eller cs@fif-marketing.dk eller til Peter hos NIM Brandboard på pvj@nim-brandboard.dk.

Eksterne standbyggere skal være færdige med opsætning senest kl. 24.00 onsdag den 23. oktober.

 

Levering af udstillingsmateriale til landsmødet

Hvis du ønsker at sende udstillingsmateriale til Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC), skal materialet være markeret med tydeligt firmanavn og stand-/træfpunktnummer, og kan tidligst afleveres i uge 43 pga. andre arrangementer i AKKC.

Fragtmanden bedes spørge i sekretariatet hos AKKC, hvor materialet må aflæsses. Herefter har du selv ansvar for at få dit materiale frem til din stand/træfpunkt.

 

Møbler og evt. hjælp til færdig stand

Du har mulighed for at bestille møblering til din stand eller bede om et grafisk oplæg og tilbud på færdig stand. Kontakt venligst FIF Marketing, Connie Sørensen på tlf. 7630 8038 eller cs@fif-marketing.dk

Dette skal gøres senest den 13. september.

 

PC-skærm til træfpunkt

Du har mulighed for at bestille en PC-skærm integreret i displaysystemet til træfpunkter, hvis du ønsker dette. Kontakt FIF Marketing, Connie Sørensen på tlf. 7630 8038 eller cs@fif-marketing.dk.

Bestilling skal ske senest den 13. september 2019.

 

Standvægge

Hvis du har booket en stand og selv medbringer egne standvægge, skal de ”almindelige” standvægge afbestilles hos FIF Marketing, Connie Sørensen på tlf. 7630 8038 eller cs@fif-marketing.dk.

Afbestilling skal ske senest den 13. september 2019.

 

Tidspunkt for opstilling af stande

Særligt standbyggere kan få adgang til AKKC fra onsdag eftermiddag indtil kl. 24.00. Det forventes, at alle standvægge og gulvtæpper er klar ca. kl. 17.00. Men vi anbefaler, at du kontakter Peter Vedel Jakobsen hos NIM Brandboard på tlf. 6611 0525 for at høre, hvornår din stand forventes færdigopstillet.

Træfpunkter og minitræfpunkter er færdigopstillet torsdag morgen kl. 7.00.

 

Tidspunkt for nedtagning af stande

Stande skal tages nedtages efter landsmødets afslutning fredag eftermiddag den 25. oktober senest kl. 18.00.

Du bedes selv sørge for at tage dit materiale og plancher med hjem, ellers vil det blive smidt ud. Har du fået udfærdiget ekstra udsmykning gennem FIF Marketing – banner, topring eller andet – tager FIF Marketing gerne materialet med hjem og opbevarer det til næste landsmøde. Du skal blot huske at aftale det inden med FIF Marketing, Connie Sørensen på tlf. 7630 8038 eller cs@fif-marketing.dk.

 

NYHED: Netværkslounges

I år har Dansk Fjernvarme haft fokus på at forbedre rammerne for netværk og forretningsmæssig dialog, hvilket bl.a. er sket som konsekvens af kritik fra besøgende på landsmødet de seneste år. De besøgende har ønsket en konference på et højt fagligt niveau med et større fokus på netværk og færre øl. Det betyder dog ikke, at I ikke har mulighed for at dele en øl med jeres kunder.
Til landsmødet i 2019 samles udskænkning af fadøl, vin og vand i tre loungeområder, som er placeret tæt på udstillingsområderne. Som udstiller kan I invitere jeres gæster/kunder hertil og byde på øl, vand og vin. Ved at samle udskænkning i mere hyggelige og rolige omgivelser er der optimale forudsætninger for at pleje og udvide netværket eller tage en længere snak med dine kunder.

Loungeområderne erstatter muligheden for udskænkning af øl og vin på træfpunkterne og stande, og det er derfor ikke længere muligt at have fadølsanlæg ved virksomhedens stand.

Placering af loungeområder
Loungeområderne placeres tre steder rundt omkring i Aalborg Kongres & Kultur Center i nærheden af udstillingsområderne.

  • Et udskænkningsområde placeres i Jazz-baren, som ligger på 1. sal og med udsigt ned til Europahallen.
  • To loungeområder placeres i Garderobe 3 og 7 i Fundamentet.

Der vil være skilte, der viser vej til de forskellige loungeområder.

Køb af øl, vand og vin
Som udstiller skal du, ifm. bestilling af forplejning ved AKKC, forudbestille drikkevare-billetter i bundter af 10 stk, som gælder for henholdsvis øl, vin eller sodavand. Drikkevare-billetterne koster 30 kr pr. stk. inkl. moms. Drikkevare-billetterne bruger du, hvis du vil invitere en gæst med i et af loungeområderne til en lille forfriskning og en længere snak. Du skal på forhånd bestille det antal drikkevare-billetter, som du forventer at bruge under hele landsmødet. Der vil være mulighed for at erhverve et begrænset antal ekstra drikkevare-billetter (i bundter af 10 stk.) i sekretariatet under Landsmødet.
OBS: Alle ikke-indløste drikkevare-billetter ugyldiggøres efter landsmødet, og du faktureres kun for de drikkevare-billetter, du har indløst i de tre netværkslounges.

Forplejning - udstillere

Link til bestilling af forplejning til stand/træfpunkt uploades august.

Snacks, småkager, frugt, vand m.v. til standene/træfpunkterne skal bestilles hos restaurant Papegøjehaven senest den 11. oktober.

Bestilling af frokost/lunchbokse
Bestilling af frokost/lunchboks kan foretages samtidig med tilmelding til landsmødet fra 4. september 2019 på Dansk Fjernvarmes hjemmeside.

Kaffebarer
Der vil ligesom sidste år blive opstillet kaffebarer i Foyeren, Fundamentet og i Europahallen. Prisen for fri kaffe vil ligesom sidste år blive pålagt alle træfpunkter/stande efter størrelsen på standen og antal træfpunkter. Det er ikke muligt at fravælge fri kaffe.

Kaffen kan frit hentes ved kaffebarerne af alle udstillere i de mængder, man har behov for. Den samlede pris for begge dage vil blive pålagt hvert enkelt træfpunkt/stand med følgende priser:

  • Minitræfpunkter: 185,-
  • Træfpunkter: 280,-
  • Stande: 355,-

Prisen er ekskl. moms.

Det betyder, at har I købt flere stande eller træfpunkter, betaler I for hvert udstillingssted. F.eks. stand AA+AB betaler 2x355,- = 710,- for kaffe.
I prisen er inkluderet 20 stk. termokopper, der står klar på standen/træfpunktet torsdag morgen. Yderligere termokopper skal bestilles hos restaurant Papegøjehaven via Dansk Fjernvarmes hjemmeside.

Regler om udskænkning/servering
Vi gør opmærksom på, at Papegøjehaven i AKKC har eneret på levering af spise- og drikkevarer, der udleveres fra stande og træfpunkter. Udlevering af små smagsprøver (inklusive reklamegaver og logoartikler) må finde sted.

Ønskes udlevering af særlige spise- og drikkevarer, kan dette kun finde sted efter nærmere aftale med restaurant Papegøjehaven på tlf. 9812 5499. Står varen ikke på bestillingslisten, kan restaurationen som regel indkøbe den ønskede vare.

Er der spørgsmål hertil så kontakt enten Connie på 7630 8038 eller Helle på 7630 8004.

Udstillerbetingelser

Udstillerbetingelser skal underskrives, scannes og sendes til FIF Marketing pr. mail til cs@fif-marketing.dk senest den 31. august 2019. 

Læs gældende betingelser for udstillere i Aalborg Kongres & Kultur Center